eko-parowozik.pl

Blog motoryzacyjny

Motoryzacja

Przegląd instalacji gazowej w samochodzie – jak wygląda i ile kosztuje?

Instalacja gazowa w samochodzie pozwoli na znaczne obniżenie rachunków za paliwo. Przechodząc na gaz, wykorzystuje się paliwo tańsze. Jednak bardzo często zdarza się, że kierowcy zapominają, iż instalacja gazowa w samochodzie powinna być co jakiś czas serwisowana w trakcie jej użytkowania. Pozostawiona sama sobie, może znacznie uszkodzić inne podzespoły pojazdu.

Jak często trzeba robić przeglądy instalacji gazowej?

Teoretycznie przegląd instalacji gazowej w samochodzie powinien odbywać się raz w roku, razem z przeglądem technicznym pojazdu. Taki przegląd jest trochę droższy i w trakcie niego też sprawdzana jest homologacja instalacji i sposób jej zamontowania. Jednak czynności te są wykonywane pobieżnie, ponieważ cała procedura przeglądu nie trwa zbyt długo. Z tego też powodu, właściciele pojazdów wyposażonych w instalacje LPG, powinni co roku zjawiać się w warsztacie, który montuje takie instalacje i tam przeprowadzać profesjonalny ich przegląd.

Jak wygląda przegląd instalacji gazowej, krok po kroku?

Pełny i kompleksowy przegląd instalacji gazowej obejmuje, następujące prace:
– bardzo dobre i kompleksowe sprawdzenie, czy dobra jest szczelność całego systemu instalacji,
– pełna kontrola wszystkich opasek i przewodów,
– wymianę wszystkich filtrów, dotyczących fazy lotnej i ciekłej,
– przeczyszczenie reduktora,
– pełną diagnostykę komputerową, w trakcie której ocenione zostaną parametry instalacji.
Dopiero powyższe prace kontrolne, pozwolą na stwierdzenie, że instalacja działa prawidłowo.
Najprostsza kontrola systemu LPG wynosi około 100 – 150 złotych. W przypadku większych usterek instalacji, trzeba się liczyć z większymi kosztami.

Jakie usterki, najczęściej zdarzają się w instalacji gazowej w samochodzie?

Fakt, że zapomina się o serwisowaniu instalacji gazowej w samochodzie, może prowadzić do wielu jego poważnych usterek. Najczęściej prowadzi to do nieszczelności w systemie chłodzenia, przegrzewaniu się silnika, awarii poszczególnych reduktorów i wtryskiwaczy, kłopotów z ogrzewaniem kabiny, intensywnemu zapachowi gazu w kabinie pojazdu. Dodatkowo znacznie pogarszają się osiągi i powstają problemy związane z wkręcaniem się na obroty w czasie pracy silnika na gazie.
Dodatkowo trzeba też wiedzieć, że samochody, w których zamontowano instalacje gazowe są wrażliwe na niedomagania układu zapłonowego i znacznie częściej, niż w innych pojazdach, trzeba w nich wymieniać i kontrolować świece zapłonowe i kable.
Jak więc widać wizyta w warsztacie specjalizującym się w instalacji gazowej, jest potrzebna przynajmniej raz do roku.