eko-parowozik.pl

Blog motoryzacyjny

jaki silnik do gazu
Motoryzacja

Jaki silnik do gazu będzie dobrą opcją?

Bardzo dużo kierowców postrzega montowanie instalacji LPG jako bardzo prosty sposób na skuteczne obniżanie kosztów eksploatacji auta. Warto podkreślić, że nie wszystkie silniki będą nadawały się do gazu. Dobrze wiedzieć, na co zwrócić uwagę podczas kupna samochodu, żeby być pewnym, iż zamontowany w nim silnik będzie odpowiednio współpracował z instalacją LPG. Wiele osób zastanawia się, jaki silnik do gazu będzie najlepszy.

Jaki silnik nadaje się do gazu?

Specjaliści podają, że z instalacją LPG najlepiej będą współpracować silniki starszych generacji, ponieważ mają one wielopunktowy wtrysk paliwa, a ich budowa jest dużo mniej skomplikowana. Należy pamiętać, że z kolei w nowszych modelach jednostek napędowych producenci stosują bezpośredni wtrysk na paliwo. Pomimo tego, iż technicznie w tego typu pojazdach możemy zamontować instalację gazową, to będzie to droższa opcja. Warto podkreślić, że zwłaszcza właściciele aut użytkowanych z mniejszą częstotliwością mogą nie odczuwać realnych korzyści finansowych. Żeby instalacja LPG działa prawidłowo, w aucie powinny znajdować się stosowne podzespoły. Sporą uwagę powinniśmy zwrócić na sposób wtrysku paliwa, ponieważ położenie wtryskiwaczy będzie miało bezpośredni związek z tym, jak szybko będą się one nagrzewać – może wtedy dochodzić do ich uszkodzenia, a w przypadku zasilania silnika LPG o wiele lepiej sprawdzą się wtryskiwacze pośrednie ni ż bezpośrednie. Oprócz tego należy pamiętać, o tym, że materiał gniazd zaworowych oraz zaworów może ulegać uszkodzeniom – ma to bezpośredni związek z wyższą temperaturą występującą w czasie spalania mieszanki LPG z powietrzem. Ponadto trzeba zwrócić uwagę na sposób regulacji zaworów silniki, bowiem regulacja luzów zaworowych może odbyć się mechanicznie bądź hydraulicznie.

Jaki silnik do gazu?

Należy pamiętać, że do jednostek napędowych odpowiednio współpracujących z instalacjami LPG zalicza się również silnik 1.6 MPI, który stosowany jest przez Volkswagena. Warto podkreślić, że jednym z powodów, dla których należy poszukać pojazdu z tym silnikiem będzie hydrauliczna kompensacja luzów zaworowych. Trzeba też wspomnieć o tym, że z kolei Toyota proponuje jednostkę Valvematic. Tego typu jednostka wyróżnia się między innymi pośrednim wtryskiem paliwa. Trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że silniki o pojemności 1,6, 1,8 oraz 2,0 l do tej pory były montowane w różnych modelach, które oferowane były przez japońskiego producenta. Bardzo dobrym przykładem może być Toyota Avensis, a także Toyota Auris II.

Przeczytaj więcej na armia24.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.